magazyn wielotematyczny Monitor Inwestycji

Forgot your your password?

Kiedy ćwiczenia nie przynoszą efektów – najczęstsze błędy treningowe

Wylałeś litry potu, spaliłeś tysiące kalorii, a rezultatów brak?  Nie zniechęcaj się, treningi na siłowni dla osób początkujących zawsze bywają ciężkie i mniej przyjemne. Zapewne popełniasz typowe błędy na siłowni, z których nawet nie zdajesz sobie sprawy.

Każdy z nas kiedyś zaczynał i nikt nie był od razu perfekcyjny. Siłownie dla początkujących są jak labirynty ze sprzętem, który nie wiadomo do czego służy. Warto przed treningiem przygotować się w domu teoretycznie lub jeśli masz taką możliwość, wybierz się na siłownie z bardziej doświadczonym kolegą lub poproś trenera o pomoc. Jeżeli już trochę trenujesz i dalej nie widzisz efektów, to zapewne popełniasz typowe błędy na siłowni.

Dopasuj rozgrzewkę do treningu

Pamiętaj, aby zawsze rodzaj rozgrzewki dostosować do treningu, który po niej planujesz. Często bywa tak, że rozgrzewamy całe ciało, następnie od razu zabieramy się za najcięższe ćwiczenia, co skutkuje paleniem mięśni. Aby tego uniknąć, zacznij od mniejszej liczby powtórzeń z mniejszym obciążeniem, a następnie stopniowo podnoś sobie poprzeczkę. Pozwoli Ci to uniknąć wiele kontuzji.

Popracuj nad techniką

W sporcie nieważna jest ilość, lecz jakość. Większe efekty zobaczysz, gdy będziesz wykonywać dane ćwiczenie dokładnie i powoli, niż szybko i nie starannie. Jeśli nie masz pewności jak powinno wyglądać dane ćwiczenie, poczytaj o nim w Internecie lub zapytaj trenera na siłowni. Nie ma czego się wstydzić każdy kiedyś zaczynał. Zazwyczaj na siłowni jest pełno luster, są one po to, aby korygować własną postawę podczas ćwiczeń. Nie bój się z nich korzystać, po to one są.

Pamiętaj o różnorodności

Zadbaj o różnorodność ćwiczeń, ponieważ po 8 tygodniach wykonywania ciągle tych samych treningów, mięsień się przyzwyczaja i przestaje na nie reagować. Wystarczy, że zmienisz tempo, ciężar, liczbę powtórzeń i dostarczysz nowe bodźce swoim mięśniom, a szybko pojawią się oczekiwane efekty. Nie popadaj w monotonie, bo szybko Ci się znudzi. Staraj się rozwijać, poznawać ciągle nowe ćwiczenia, nie stój w miejscu.

Nie zapominaj o rozciąganiu

Nie ważne jak zaczynasz ważne, jak kończysz. Często ludzie odpuszczają rozciąganie, ponieważ są zmęczeni po treningu i już im się nie chce lub nie mają na to czasu. Jest to najgorszy błąd. Rozciąganie jest bardzo ważne, ponieważ przyśpiesza regeneracje, modeluje sylwetkę, zmniejsza ryzyko kontuzji oraz zwiększa zakres ruchomości w stawach. Poprzez rozciąganie możesz zmniejszyć lub całkowicie zniwelować zakwasy. Jeżeli nie lubisz się rozciągać, to spróbuj się, chociaż rozmasować specjalną rolką, która również przyśpieszy regenerację mięśni. Staraj się o tym nie zapominać, jeśli chcesz zobaczyć progres.

Powyżej zwróciliśmy uwagę na kilka najczęstszych błędów popełnianych na siłowni. Staraj się przestrzegać tych paru zasad, a szybko zobaczysz zmiany w Twoim ciele.

 


Zobacz także: Ćwiczenia ze sztangą dla dziewczyn


 

Kiedy ćwiczenia nie przynoszą efektów – najczęstsze błędy treningowe
5 (100%) 1 vote