magazyn wielotematyczny Monitor Inwestycji

Forgot your your password?

Trening rowerowy dla początkujących

Lubisz jeździć na rowerze? Chcesz wyrzeźbić swoje ciało i zrzucić parę zbędnych kilogramów? Trening rowerowy zależy do ćwiczeń aerobowych, przez co szybko spalisz tkankę tłuszczową i  podkreślisz mięśnie łydek, ud, pośladków i brzucha. Jak trenować na rowerze, by osiągnąć efekty?

Sezon treningowy na rowerze stacjonarnym trwa cały rok. Będziesz mógł na siłowni lub nawet w domowym zaciszu przez cały rok pedałować i zbierać benefity w postaci smukłej sylwetki. Trening rowerowy również ulepszy Twoją wydolności organizmu, co sprawi, że każdy wysiłek będzie przychodził Ci z większą łatwością. Na wszystko trzeba czasu i dużo pracy. Od czego najlepiej zacząć?

Rower stacjonarny

Regularne treningi na rowerze stacjonarnym to świetna alternatywa dla osób, które chcą się pozbyć nadmiaru tłuszczu w domowych warunkach. Ważne jest, aby rower był dopasowany do wzrostu i zapewniał nam komfort podczas ćwiczeń. Źle dopasowane urządzenie może wyemitować ból kolan.

Jeżeli nie masz możliwości korzystania z siłowni  i chcesz kupić rower stacjonarny, tylko nie masz pojęcia, który wybrać. Warto poszperać w Internecie i poczytać opinie konsumentów na temat danego sprzętu. W razie wątpliwości możesz przejść się do sklepu z rowerami treningowymi i zapytać o radę specjalistę.  Koniecznie zwróć uwagę czy poziomy oporu przechodzą płynie, bez dużych różnic między poziomami.

Jak często trenować na rowerze?

Najczęstsze pytania osób początkujących dotyczą częstotliwości treningów. Nie wiedzą jak często ćwiczyć i w jaki sposób, aby treningi przynosiły szybkie efekty. Na początku liczba treningów może być mniejsza, dwa lub trzy razy w tygodniu. Należy przygotować swój organizm do wysiłku. Z czasem można sobie podnieść poprzeczkę i ćwiczyć nawet co drugi dzień. Nie wskazane jest robienie treningów codziennie, ponieważ mięśnie potrzebują czasu na odpoczynek.

Intensywność treningów rowerowych

Natomiast jeżeli chodzi o intensywność treningów, to warto skorzystać z treningów rowerowych online. Jest mnóstwo ciekawych filmików w sieci, które z pewnością pomogą ci się odnaleźć w nowej dyscyplinie sportowej. Jednak ćwicząc w klubie fitness, nie musisz się o nic martwić, ponieważ trener będzie dbał o jakoś ćwiczeń oraz narzucał tempo treningu.

Tempo podczas ćwiczeń

Szybciej uzyskasz efekty, gdy zadbasz o prawidłowe tempo podczas treningu. Najwięcej spalamy tłuszczu w czasie ćwiczeń interwałowych. Dlatego warto zadbać o zróżnicowane tempo:  raz wolniej, raz szybciej, raz na siedząco, raz na stojąco. Jeżeli masz z tym problem, to wspomóż się muzyką. Najlepiej puść sobie głośno muzykę, która narzuci Ci tempo. Warto wybrać utwór ze zmiennym rytmem, aby było raz szybciej, raz wolniej.

Ile powinien trwać trening rowerowy?

To zależy od poziomu zaawansowania i od intensywności treningu. Na początku Twojej przygody z rowerem trening może trwać pół godziny. Wraz ze stopniem zaawansowania możesz czas pedałowania wydłużać. Warto umilić sobie czas treningu i zadbać o wizualizacje, np. włączyć telewizor z programem przyrodniczym lub teledyski.

Inne możliwości

Trening rowerowy oprócz głównego treningu, w którym ma na celu spalanie tkanki tłuszczowej, może również posłużyć jako rozgrzewka przed treningiem docelowym lub jako wyciszenie po trudnym treningu siłowym. Rowerek stacjonarny daje nam wiele możliwości, dlatego jest trafną inwestycją. Spalanie kalorii może być proste, a nawet przyjemne. Jednak największym walorem roweru stacjonarnego jest to, że na efekty nie trzeba długo czekać.

 


Zobacz także: Kiedy ćwiczenia nie przynoszą efektów – najczęstsze błędy treningowe


 

Trening rowerowy dla początkujących
5 (100%) 1 vote